ΟΜΙΛΙΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

19.06.2014

Τοποθέτηση στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης στη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Ρυθμίσεις Ποινικού και Σωφρονιστικού Δικαίου και άλλες διατάξεις». 19/6/2014 (3η συνεδρίαση).

Καλά τα περί ήθους της αριστεράς, επιστρέφονται στον εκτοξεύσαντα το πυροτέχνημα, προλαλήσαντα και αποχωρήσαντα.
Δεύτερον, περί κλεισίματος του ματιού στην ακροδεξιά. «Θέλει πάρα πολύ θράσος να μιλά για κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά, μέλος του κόμματος εκείνου που έφερε και νομιμοποίησε την λάιτ ακροδεξιά στην κεντρική πολιτική σκηνή, συγκυβερνώντας με το ΛΑ.Ο.Σ. και έτσι έστρωσε τον δρόμο στην hard-core ακροδεξιά», ακούτε, κ. Τριαντάφυλλε; Για το κόμμα σας τα λέω. «Θέλει πολύ θράσος να μιλά για κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά, μέλος του κόμματος εκείνου που ξανά άνοιξε σε αυτή τη χώρα το 1ο στρατόπεδο συγκέντρωσης μετά από τότε που έκλεισε η Γυάρος» και μιλάω για την Αμυγδαλέζα. Θέλει πολύ θράσος να μιλάει για  κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά, μέλος του κόμματος εκείνου του οποίου ο Υπουργός Υγείας εξέδωσε εγκύκλιο που απαιτούσε από τους νοσοκομειακούς να καταγγέλλουν τους μετανάστες χωρίς χαρτιά που ζητάνε νοσηλεία, παραβιάζοντας κάθε ιατρικό απόρρητο. Φυσικά, αρνήθηκαν να το κάνουν αυτό οι γιατροί και που έβγαλε την επονείδιστη υπουργική απόφαση με την οποία διαπομπεύθηκαν οι οροθετικές και προκάλεσε ακόμη μία καταδίκη από ελληνικό δικαστήριο καταρχήν και επίκειται και από το ευρωπαϊκό δικαστήριο. Λοιπόν, να προσέχουν ποιοι μιλούν για κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά εδώ μέσα, γιατί δεν έχουμε «μνήμη χρυσόψαρου».
Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο, πραγματικά δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε το συμπέρασμα της πολύωρης ακρόασης των Φορέων που προηγήθηκε, η οποία είχε ένα σπάνιο χαρακτηριστικό, το υπό συζήτηση νομοθέτημα απορρίφτηκε από τους πάντες. Από όλους τους Φορείς – από τους πάντες δεν ακούσαμε καλή κουβέντα, από κανέναν άνθρωπο για το νομοσχέδιο αυτό.
Δεν μπορώ να θυμηθώ κάποια άλλη φορά που να συζητήθηκε νομοσχέδιο με Φορείς και να μην υπήρχε ούτε μία θετική κρίση, ίσως με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του κ. Δένδια, μόνον με αυτό μπορώ να το συγκρίνω αλλά κα εκεί υπήρχαν και άλλες διατάξεις.
Θα ήθελα να μαζέψω πάλι τα κομμάτια του πάζλ. Κατάδικοι για ορισμένου είδους υποθέσεις, μετάγονται σε φυλακές ειδικού τύπου με απόφαση ειδικού οργάνου απέναντι στο οποίο καμία προσφυγή δεν έχει πρακτικό αποτέλεσμα και μένουν εκεί από 10 χρόνια μέχρι για όσο θέλει αυτό το ειδικό όργανο, σύμφωνα με το 1ο άρθρο.
Εκεί, αυτός ο κατάδικος στερείτε όλα του τα δικαιώματα που τα αναφέραμε και χθες, όπως επισκεπτήριο, επικοινωνία, εργασία, άδειες, ζει σε μόνιμη ηλεκτρομαγνητική φραγή τηλεπικοινωνιών για την οποία δεν είναι μόνον το πώς γίνεται η προμήθειά της; Αλλά, είναι και το τι επιπτώσεις έχει στην υγεία. Αναφέρομαι, στο άρθρο 14.
Η καθημερινότητά του, που όπως ξέρουμε ρυθμίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την διεύθυνση της φυλακής, κρίνετε από απόστρατο αστυνομικό. Απόστρατους τους λέγανε κάποτε, εσείς τους λέτε συνταξιούχους, αλλά ο όρος είναι αποκαλυπτικός.
Οι χώροι που ζει, ελέγχονται από ένοπλους αστυνομικούς, γιατί θυμίζω ότι δεν υπάρχει όριο για τον αριθμό και την διάρκεια των εσωτερικών ελέγχων που θα ενεργούν. Μήπως με πρακτικές ανάλογες με αυτές που εφαρμόστηκαν στα Γρεβενά και που για αυτές ακόμη δεν έχει βγει το πόρισμα της Ε.Δ.Ε.; Τι ήταν τα κόκκινα σημάδια στο σβέρκο των κρατουμένων; Όλοι ξέραμε ότι ήταν τειζερ, πότε θα βγει το πόρισμα; Πιστεύετε ότι δεν θα επισύρει διεθνή καταδίκη;
Αλλά και από ένοπλο προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης, όπως λέει το άρθρο 16. Που, και το προσωπικό των ιδιωτικών εταιρειών και των μη ιδιωτικών, το άρθρο 14, τους δίνει το δικαίωμα να πυροβολούν κρίνοντας οι ίδιοι αν είναι μάταιη η τήρηση των σχετικών διατάξεων, περί προειδοποίησης κ.λπ..  Το ίδιο συμβαίνει και σε κρατούμενους που απλός έγιναν ενοχλητικοί στην κανονική φυλακή όπου βρισκόταν. Με την ίδια διαδικασία μετάγονται στο ίδιο «Ίδρυμα», από 4 μέχρι επίσης απεριόριστα χρόνια.
Τέλος, και οι υπόδικοι βρίσκονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες για να καταλάβουν τι τους περιμένει. Εκτός αν σύμφωνα με το άρθρο 5, καταθέσουν και φροντίσουν και με προσωρινή άδεια εξόδου και να επαληθευτεί η κατάθεσή τους, γνωρίζεται το argent provocateur, κ. Υπουργέ, δεν θα σας το μάθω εγώ, εναντίων οποιονδήποτε άλλων εμπλεκομένων σε παρόμοια υπόθεση, κατάθεση που όμως, δεν θα υποχρεωθούν να υποστηρίξουν δια ζώσης στο δικαστήριο.
 

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16