ΟΜΙΛΙΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

25.06.2014

Τοποθέτηση-Εισήγηση στην Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, στη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου «Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) – Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις»». 25/6/2014 (πρωτολογία)

 Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε. Κυρία και κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζοντας δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην βασική δικαιολογία με την οποία η κυβέρνηση έκλεισε τόσο βιαστικά τη Βουλή στις 4 Ιουνίου, που ήταν ότι δεν υπάρχουν επείγοντα, κρίσιμα νομοσχέδια για να ψηφισθούν από την Ολομέλεια και η οποία δικαιολογία διαψεύστηκε πριν αλέκτωρ λαλήστε. Έτσι ο ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαιώθηκε, ο οποίος από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε το εσπευσμένο κλείσιμο της Βουλής ως ακόμα ένα επικίνδυνο  βήμα περιστολής της δημοκρατίας. Ο κοινοβουλευτικός μας εκπρόσωπος είχε τότε αναφερθεί εκτενώς στις κυβερνητικές σκοπιμότητες που κρύβει το άρον άρον κλείσιμο της Βουλής και η λειτουργία της σε θερινά τμήματα ενώ παραμένουν ανοιχτά τα ζητήματα του χρέους και του μνημονίου αλλά επιτείνεται και ο κίνδυνος παραγραφής σοβαρών αδικημάτων για υπουργούς της κυβέρνησης με χαρακτηριστική την υπόθεση του Ευάγγελου Βενιζέλου και των υποβρυχίων που έφτασε την ίδια μέρα ή μια δυο μέρες πριν από τις 4 Ιουνίου στη Βουλή, σύμφωνα με την αρχική παραδοχή εδώ μέσα σε αυτή την αίθουσα του Υπουργού Δικαιοσύνης.
Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης δεν έχετε κανένα δικαίωμα να προχωρήσετε στη σύσταση θερινών τμημάτων ερήμην της τρέχουσας θεσμικής συζήτησης  στα όργανα του Κοινοβουλίου. Επιλέξατε την ασφάλεια των συνθέσεων των θερινών τμημάτων, αφού πλέον είναι γνωστό ότι όποιος βουλευτής της συγκυβέρνησης διαφωνεί με νομοσχέδιο που έρχεται θα αντικαθίσταται αμέσως για να νομοθετηθούν κρίσιμα  ζητήματα χωρίς τον κίνδυνο διαρροών, όπως ας πούμε το σημερινό νομοσχέδιο. Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ψηφίστηκε σήμερα από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο «Χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση – βιώσιμη ανάπτυξη» που παρουσιάστηκε ως προαπαιτούμενο από την τρόικα, με το οποίο καταργείτε σχεδόν  όλα τα πολεοδομικά και χωροταξικά δεδομένα και ανοίγετε το δρόμο για fasttruck διαδικασίες δόμησης χωρίς καμία μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Φέρνεται το  νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση την επόμενη εβδομάδα, αλλά και το ξεπούλημα των αιγιαλών αμέσως μετά, παρόλο που υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις από τους ίδιους τους Βουλευτές του Κυβερνητικού μπλοκ. Ακυρώνεται τη Βουλή, φαλκιδεύοντας τις Δημοκρατικές διαδικασίες της. Για το σημερινό νομοσχέδιο τώρα που δεν είναι λιγότερο σημαντικό, όπου με αυτό η Κυβέρνηση προωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο επιλογής Προϊσταμένων στο Δημόσιο, προετοιμάζοντας για ακόμα μια φορά έφοδο στις θέσεις ευθύνης, στην προσπάθειά της να ελέγξει πλήρως την διοικητική ιεραρχία και να επιβάλει πλήρη συμμόρφωση προς τα μνημονιακά σχέδια στο χώρο του Δημοσίου, συνεχίζοντας και διευρύνοντας τον άκρατο κομματισμό.
Μιλάτε για μεταρρυθμίσεις κ. Υπουργέ, αλλά στην πράξη προωθείται απορρύθμισης. Απορυθμίζετε όλο το θεσμικό πλαίσιο επιλογής Προϊσταμένου στο Δημόσιο, προκειμένου να το ελέγξει με κομματικά κριτήρια, να το χειραγωγήσετε προς όφελος των μνημονιακών σας συμμάχων, ενάντια στα συμφέροντα των πολιτών. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου καταργείται το πλαίσιο που είχε ψηφιστεί το 2010 και προέβλεπε κρίσης, με μετρήσιμα κριτήρια, το οποίο άλλωστε στην ουσία εφαρμόστηκε σε ελάχιστες περιπτώσεις από τους κυβερνώντες, γιατί απλά δεν εξυπηρετούσε τις στενές κομματικές επιδιώξεις τους. Αντ΄ αυτού εισάγεται μια προσχηματική διαδικασία εξετάσεων και κυρίως μια διάτρητη διαδικασία συνεντεύξεων με υπέρμετρα αυξημένο ειδικό βάρος για την επιλογή των νευραλγικών θέσεων, των Γενικών Διευθυντών και Διευθυντών, σε ποσοστό 70% και 60% αντίστοιχα.
Οι διακηρύξεις της Κυβέρνησης και οι βερμπαλισμοί περί αξιοκρατίας, διαφάνειας και και αντικειμενικότητας δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Είναι πασιφανές ότι η απουσία αντικειμενικών κριτηρίων, η σημαντική υποβάθμιση των ουσιαστικών κριτηρίων που σχετίζονται με την εργασιακή εμπειρία και ικανότητα του κρινόμενου, η υπέρμετρη ενίσχυση των στοιχείων του υποκειμενισμού και της αυθαιρεσίας, μέσω μιας αόριστης εξέτασης και τις παρωδίας των συνεντεύξεων. Η εισαγωγή ιδιωτών αξιολογητών, ο τρόπος συγκρότησης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ο εξοβελισμός εκπροσώπων των εργαζομένων από κάθε διαδικασία επιλογής των στελεχών που καλούνται να τους διοικήσουν. Οι προκλητικές μεταβατικές διατάξεις με τον αυθαίρετο και μικροκομματικό διορισμό Προϊσταμένων διαμορφώνουν ένα αποκρουστικό και αντίθετο με τα συμφέροντα των Πολιτών και των Εργαζομένων σύστημα ημετέρων και άκρατης κομματικοποίησης που μας γυρίζει στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Οι απαράδεκτες μεθοδεύσεις μαζί με τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις, την παρωδία των αξιολογήσεων, την κατάργηση υπηρεσιών, εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερων νεοφιλελεύθερων σχεδιασμών για περαιτέρω υποβάθμιση και συρρίκνωση του Δημόσιου Τομέα και εκχώρηση νευραλγικών τομέων δράσης του, σε ιδιώτες. Εξετάζοντας αναλυτικότερα τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής, διαπιστώνουμε ότι οι προϋποθέσεις επιλογής στις θέσεις ευθύνης είναι κομμένες και ραμμένες στις επιδιώξεις της Κυβέρνησης για την προώθηση των αρεστών, δεδομένου ότι με τη διατύπωση ότι όσοι έχουν ασκήσει καθήκοντα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης Τμήματος και όχι έχουν επιλεγεί με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, πριμοδοτούνται εκείνοι που έχουν αυθαίρετα και υποκειμενικά τοποθετηθεί με Υπουργικές Αποφάσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ρύθμιση που προβλέπει για όσους εκ των Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων δεν επιλέγουν για τις αντίστοιχες θέσεις και θα είναι αρκετοί αυτοί που δεν θα επιλεγούν, μια και προβλέπετε συρρίκνωση αυτών των θέσεων κατά 40%, θα μετακινηθούν αυτοί στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Πρόκειται για ρύθμιση πρωτοφανής και σκανδαλώδη που όχι απλά δεν εντάσσεται σε ένα συνολικό πλαίσιο ουσιαστικής αναβάθμισης, του κρίσιμου αυτού ελεγκτικού μηχανισμού του Δημόσιου, αλλά αντίθετα διασπά το ενιαίο της δομής και λειτουργίας του, δημιουργώντας ελεγκτές δύο ταχυτήτων, γεγονός που μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποτελεσματικότητα του.
Με άλλα λόγια, κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης σας βάζουν να ψηφίσετε το διορισμό όσων δεν επιλέγονται σε θέσεις Γενικών Διευθυντών, κατά παρέκκλιση μάλιστα κάθε κείμενης διάταξης, στον ακρογωνιαίο λίθο της διασφάλισης διαφάνεια στο Δημόσιο Τομέα, δηλαδή, στους ελεγκτικούς του μηχανισμούς. Περαιτέρω, παρατηρούμε ότι καταργείται κάθε αντικειμενικό και μετρήσιμο κριτήριο για την επιλογή των Προϊσταμένων, υποβαθμίζοντας σημαντικά τα ουσιαστικά κριτήρια που σχετίζονται με τα βασικά στοιχεία της συνολικής εργασιακής εμπειρίας και ικανότητας.
Η πλήρης κατάργηση των λεγόμενων τυπικών προσόντων των υπαλλήλων, θεμελιώνει με τον πλέον απροκάλυπτο τρόπο την αντιεπιστημονική παραδοχή ότι οι ακαδημαϊκοί τίτλοι δεν αποτελούν εχέγγυο καταλληλόλητας για την κατάληψη θέσης ευθύνης και μάλιστα φτάνετε στο σημείο παραλογισμού να εδραιώνετε με αυτό τον τρόπο την πεποίθηση, ότι εκείνο που εμπόδιζε τόσο καιρό την πρόοδο της διοίκησης είναι η προώθηση υπαλλήλων με αυξημένα τυπικά προσόντα και όχι το ρουσφετολογικό κράτος, που τα δικά σας κόμματα εγκαθίδρυσαν για πολλές δεκαετίες, το οποίο και με αυτό το νομοθέτημα, όχι μόνο δεν το αλλάζετε προς το δημόσιο συμφέρον, όπως με θράσος αναφέρετε στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αλλά το επανιδρύετε με τον πλέον προκλητικό και απροκάλυπτο τρόπο.
Σε δεύτερο επίπεδο, η υπερεκτίμηση της γραπτής εξέτασης, πέρα από τον τρόπο που προβλέπεται για τη διεξαγωγή της, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να διακριβώσει τα ουσιαστικά στοιχεία του κρινόμενου, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, δεδομένου ότι τα στοιχεία που σχετίζονται με την κρίση της εργασιακής εμπειρίας και ικανότητας, αφορούν το σύνολο του εργασιακού βίου του υπαλλήλου, ενώ η γραπτή εξέταση είναι δεδομένο μιας χρονικής στιγμής με αμφίβολα αποτελέσματα για την εξεύρεση των ικανότερων.
Το δαιδαλώδες και ομιχλώδες πλαίσιο, που προτείνετε για τη διενέργεια των γραπτών εξετάσεων και των λεγόμενων δομημένων συνεντεύξεων, πέραν των άλλων, προσδιορίζει ένα πολύπλοκο τοπίο με πολλές αοριστίες και γενικότητες, η αποσαφήνιση των οποίων παραπέμπεται σε υπουργικές αποφάσεις, κατά την προσφιλή τακτική των κυβερνώντων, επιπλέον δε, προδιαγράφει μεγάλο βάθος χρόνου και αντίστοιχο κόστος για την εφαρμογή του.
Ισχυρίζεστε σοβαρά, κύριε Υπουργέ, ότι με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στη γραπτή εξέταση, που μάλιστα μετρούν λιγότερο σε περίπτωση ισοβαθμίας με τα μόρια συνέντευξης, κάνετε μεταρρύθμιση που επιλέγει τους αξιότερους;
Ισχυρίζεστε σοβαρά, κύριε Υπουργέ, ότι με δομημένες συνεντεύξεις, που διεξάγονται από διορισμένες από εσάς επιτροπές, πείθετε κανέναν ότι κάνετε μεταρρύθμιση, με την οποία επιλέγονται οι αξιότεροι;
Η πολιτική αλχημεία της Κυβέρνησης γίνεται αποκαλυπτική των πραγματικών της μικροκομματικών σκοπιμοτήτων με τις προτεινόμενες μεταβατικές διατάξεις. Έτσι, ξεκινώντας αντίστροφα, από τις μεταβατικές προς τις πάγιες διατάξεις, παρουσιάζεται το εξής άκρως αποκαλυπτικό σκηνικό.
Με την έναρξη ισχύος των νέων οργανικών διατάξεων των φορέων, που είναι προ των πυλών με βάση τις κυβερνητικές εξαγγελίες, παύει αυτοδίκαια η άσκηση καθηκόντων ευθύνης όλων των προϊσταμένων των οργανικών μονάδων κάθε βαθμίδας και, με απόφαση του οικείου Υπουργού, τοποθετούνται προϊστάμενοι στις νέες οργανικές μονάδες, υπάλληλοι, οι οποίοι επιλέγονται, κατά προτεραιότητα, από τους προϊσταμένους του αντίστοιχου επιπέδου του οικείου φορέα, που είχαν επιλεγεί με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, ενώ, όμως, δίνεται παράλληλα η δυνατότητα στον οικείο Υπουργό να τοποθετήσει προϊσταμένους και αυτούς που ασκούσαν καθήκοντα προϊσταμένου με τις διατάξεις περί αναπλήρωσης, δηλαδή αυτούς που είχε ορίσει με ανάθεση ο ίδιος ή προηγούμενος Υπουργός της ίδιας κυβέρνησης.
Να σημειωθεί ότι, αυτή η δεύτερη περίπτωση περιλαμβάνει τη συντριπτική πλειοψηφία των υπηρετούντων σήμερα προϊσταμένων, δεδομένου ότι οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, κατά βάση, δεν εφάρμοσαν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, αφού δεν εξυπηρετούσε απόλυτα τις στενές μικροκομματικές τους επιδιώξεις, αλλά προέβαιναν, κατά κόρον, σε αναθέσεις με αναπλήρωση, για τη στελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών.
Για να διατηρηθούν κάπως τα προσχήματα σ' αυτή την επιχείρηση άμεσης εφόδου στις θέσεις ευθύνες κατά τη μεταβατική περίοδο, που όμως μπορεί να κρατήσει χρόνια, προβλέπεται μια κάποια διαδικασία στις οριζόντιες θέσεις ευθύνης, η οποία όμως είναι και αυτή προσαρμοσμένη στα μέτρα σας και ελεγχόμενη.
Πιο συγκεκριμένα, συνιστάται στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μεταβατικό πενταμελές Κεντρικό Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων, αποτελούμενο από έναν Αντιπρόεδρο του ΑΣΕΠ και δύο μέλη του ΑΣΕΠ, υποδεικνυόμενοι και οι τρεις από τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ, που έχει ορισθεί από την κυβερνητική πλειοψηφία, ένα Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη και έναν ιδιώτη εμπειρογνώμονα, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Επίσης, συνίσταται στο ίδιο Υπουργείο, μεταβατικό Κεντρικό Συμβούλιο Συνέντευξης Προϊσταμένων, αποτελούμενο από δύο μέλη του ΑΣΕΠ, υποδεικνυόμενοι από τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, ένα βοηθό Συνήγορο του Πολίτη και έναν ιδιώτη εμπειρογνώμονα, οι οποίοι, επίσης, διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Αρμοδιότητα των ως άνω μεταβατικών Συμβουλίων, είναι επιλογή των Γενικών Διευθυντών με οριζόντια θέσης ευθύνης, γενικές διευθύνσεις για όλα τα Υπουργεία.
Οι κατά ως αν τρόπους επιλεγέντες Ανεξάρτητοι Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων, θα αποτελέσουν και μέλη των οικείων ΕΙΣΕΠ και ΚΕΣΕΠ, στην πορεία, άγνωστο το πότε, εφαρμογής των πάγιων διατάξεων, οι οποίες προβλέπουν: για πενταμελή ΕΙΣΕΠ, την συμμετοχή δύο μελών του ΑΣΕΠ, εκ των οποίων ο ένας ορίζεται Πρόεδρος, που υποδεικνύονται από τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, δύο Γενικών Διευθυντών και ένος ιδιώτη εμπειρογνώμονα, οριζόμενοι όλοι με  υπουργική απόφαση.
Για το δε, ΚΕΙΣΕΠ, τη συμμετοχή ενός μέλους του ΑΣΕΠ, που ορίζεται ως Πρόεδρος, που υποδεικνύεται από τον Πρόεδροτου ΑΣΕΠ, τρεις Γενικούς Διευθυντές και έναν ιδιώτη εμπειρογνώμονα, οριζόμενοι, επίσης, όλοι με υπουργικές αποφάσεις.
Με αντίστοιχο τρόπο, ορίζονται και τα Συμβούλια Συνέντευξης Προϊσταμένων, καθώς και το Κεντρικό Συμβούλιο Συνέντευξης Προϊσταμένων, για την πλήρωση οριζόντιων θέσεων ευθύνης. Προσχηματικά, βέβαια, μπαίνει και το «κερασάκι στην τούρτα» με την επιμόρφωση αξιολογητών στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, για να δοθεί βαρύτητα στην όλη διαδικασία. Όμως, ποιες εγγυήσεις μπορούν να υπάρξουν;
Ποιο το περιεχόμενο και η χρονική διάρκεια της επιμόρφωσης;
Ποιος ο προσανατολισμός για μια τόση μεγάλη σημασίας σύνθετη διαδικασία; Είναι σαφές, βέβαια, ότι η Κυβέρνηση με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, ελέγχει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία επιλογής των θέσεων της διοικητικής ιεραρχίας.
Χαρακτηριστικά στοιχεία της αντίληψης της Κυβέρνησης για τον νέο τρόπο επιλογής της διοικητικής ιεραρχίας στο δημόσιο, είναι αφενός η παντελείς απουσία εκπροσώπων των εργαζομένων σε όλες τις διαδικασίες επιλογής, ακόμα και για τη διαδικασία επιλογής προϊσταμένων τμημάτων, αφετέρου δε, η αντίστοιχη εισαγωγή ιδιωτών εμπειρογνωμόνων σε όλες τις διαδικασίες επιλογής.
Η αντίληψη της Κυβέρνησης για τον πλήρη εξοβελισμό του ανθρώπινου δυναμικού της διοίκησης, από κάθε διαδικασία που τους αφορά, η οποία βέβαια βρίσκεται σε πλήρη αντιστοίχιση με τις πολιτικές των δήθεν αξιολογήσεων, των διαθεσιμότητων και των απολύσεων, εκτός από αντιδημοκρατική, είναι και εντελώς αναποτελεσματική για την εύρυθμη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και αποβαίνει εις βάρος του κοινωνικού οφέλους. Αφού, με βάση αυτή την αντίληψη, διαμορφώνεται το νέο φιλελεύθερο μοντέλο μιας δημόσιας διοίκησης διαλυμένης, αφυδατωμένης από πόρους και αρμοδιότητες, εχθρικής προς τον πολίτη, στελεχωμένης από ημετέρους πρόθυμους να υπηρετήσουν τα μνημονικά σχέδια στο χώρο του δημόσιου, με ανθρώπινο δυναμικόεξαθλιωμένο, συκοφαντημένο και υποταγμένο.
Επιπλέον, η θεσμοθέτηση της συμμετοχής ιδιωτών στις διαδικασίες, η οποία σχεδιάζεται να επεκταθεί και στην κατάληψη θέσεων γενικών διευθυντών στο δημόσιο, είναι ευθέως συμβατή με τα νεοφιλελεύθερα σχέδια εισαγωγής του επιχειρηματικού αγοραίου μοντέλου διοίκησης στη δημόσια διοίκηση και περαιτέρω εκχώρησης βασικών τομέων και αρμοδιοτήτων του δημοσίου σε επιχειρηματικά συμφέροντα.
Συμπληρωματικές σε αυτή τη λογική, είναι οι ρυθμίσεις, όπως, εκείνη η οποία αναφέρει, ότι σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τα ειδικά προσόντα και τους βασικούς τίτλους σπουδών, οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης δίνονται να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης, ανεξαρτήτως του τίτλου σπουδών που κατέχουν. Οι οποίες, έχουν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία τεχνητών αντιπαλοτήτων μεταξύ δημοσιοϋπαλληλικών κλάδων, την αποτροπή συσπειρώσεων αντίστασης και την εισαγωγή μιας ισοπεδωτικής λογικής, που αποκαλύπτει την πρόθεση της Κυβέρνησης να παραγκωνίζει την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία και να βασιστεί σε συνδυασμό και με τη θεσμοθέτηση των ιδιωτών αξιολογητών στη λογική της μεταλαμπάδευσης τακτικών του management του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο. Αυτό, όμως, δεν είναι δημόσιοmanagement, είναι πλήρης κατάργηση κάθε κανόνα της διοικητικής επιστήμης προς όφελος μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.
Κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης, αυτή η Κυβέρνηση που είναι Κυβέρνηση μειοψηφίας, με βάση τα πρόσφατα εκλογικά αποτελέσματα, δεν νομιμοποιείται πολιτικά και ηθικά για να προβεί σε τέτοιες σημαντικές ρυθμίσεις, όπως, τα νέα οργανογράμματα και στις επιλογές προϊσταμένων. Δεν νομιμοποιείστε να αλώσετε τη δημόσια διοίκηση, επικαλούμενοι δήθεν μεταρρυθμίσεις.
Εμείς θα καταψηφίσουμε το διαλυτικό για τη δημόσια διοίκηση νομοσχέδιο, ακριβώς επειδή στην οπτική της επόμενης κυβέρνησης που θα είναι κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει μία αναβαθμισμένη δημόσια διοίκηση που θα λειτουργεί αποτελεσματικά προς όφελος των πολιτών.

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16