ΔΡΑΣΕΙΣ

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

19.03.2018

Συνθήκες εργασίας και προστασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων (Delivery)


 
Αθήνα, 19  Μαρτίου 2018
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
  • Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
  • Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: Συνθήκες εργασίας και προστασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων (Delivery)
Καθημερινά παρατηρούμε στους δρόμους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλων που απασχολούνται στη διανομή κυρίως γρήγορου φαγητού, να μετακινούνται στου δρόμους χωρίς να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και παραβιάζοντας συχνά κανόνες οδικής κυκλοφορίας ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις χρήσης ακατάλληλων οχημάτων στις σχετικές υπηρεσίες.
Το τελευταίο διάστημα, τόσο σε πόλεις της Εύβοιας, όσο και στην Αθήνα αλλά και σε όλη τη χώρα, σημειώνονται τροχαία ατυχήματα με θύματα οδηγούς δικύκλων εν ώρα εργασίας, κάποια από αυτά μάλιστα με τραγική κατάληξη για τους εργαζόμενους.
Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων στις διανομές που έπεσαν θύματα τροχαίων ατυχημάτων, εκτός των άλλων συνεπειών παραμένουν χωρίς εισόδημα για το διάστημα που απαιτείται για την αποθεραπεία τους, συχνά χάνουν τη θέση τους λόγω της αδυναμίας τους να εργαστούν, χωρίς να μπορούν να δικαιωθούν αφού είχαν αποδεχτεί να εργαστούν ανασφάλιστοι λόγω ανάγκης. 
Επίσης, συχνές είναι οι προφορικές κυρίως και όχι επώνυμες καταγγελίες για ανασφάλιστη εργασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων και διανομέων, για μη τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται, για ποικίλες αυθαιρεσίες των εργοδοτών αλλά και για χρήση ιδιωτικών μέσων των υπαλλήλων για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.
Είναι προφανές ότι η απαίτηση για χρήση και συντήρηση των ιδιωτικών δικύκλων εκ μέρους των εργαζόμενων συχνά προκύπτει αυθαιρέτως εκ μέρους των εργοδοτών, ενώ παράλληλα οι εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές στο συγκεκριμένο κλάδο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν το υψηλό κόστος για την αναγκαία συντήρησή τους, το οποίο μάλιστα επιβαρύνει αποκλειστικά τους εργαζόμενους και ιδιοκτήτες των δικύκλων.
Τόσο στις περιπτώσεις χρήσης δικύκλου που παρέχεται από τις επιχειρήσεις, όσο και στις περιπτώσεις χρήσης ιδιόκτητου δικύκλου εκ μέρους των εργαζόμενων οδηγών, το  ερώτημα που προκύπτει είναι αφενός κατά πόσον τα δίκυκλα είναι ασφαλισμένα και σε καλή κατάσταση και αφετέρου κατά πόσον παρέχεται στους εργαζόμενους κατάλληλο κράνος και κάθε είδους αναγκαίος για την ασφάλειά τους εξοπλισμός.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η φύση της συγκεκριμένης εργασίας είναι εξαιρετικά επισφαλής και παράλληλα εγκυμονεί αυξημένους κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων, είναι σαφές ότι η μη λήψη κατάλληλων προληπτικών μέτρων και μέτρων ασφάλειας, έχει σοβαρές επιβαρυντικές συνέπειες για την ζωή και την ασφάλεια των ίδιων των εργαζόμενων, αλλά και για τα ασφαλιστικά ταμεία.
 
Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
  • Εκτός από το αν είναι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι νόμιμα ασφαλισμένοι, που διαπιστώνεται με την περιοδικότητα των ελέγχων που πραγματοποιούνται, πώς διαπιστώνεται η τήρηση των προληπτικών μέτρων προστασίας τους κατά την εργασία τους;
  • Πώς ελέγχεται η τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την εργασία τους;
  • Σε παραβάσεις που διαπιστώνει η τροχαία, καταγράφεται κατά πόσον αυτές συμβαίνουν εν ώρα εργασίας; Υπάρχει κάποια επίπτωση στον εργοδότη εάν διαπιστωθούν τέτοιου τύπου παραβάσεις;
  • Διασταυρώνονται οι όποιες παραβάσεις; Σημειώνονται σε ώρα εργασίας σύμφωνα με τις ώρες που ο εργαζόμενος είναι δηλωμένος ότι εργάζεται; Διασταυρώνονται περιπτώσεις πλήρως ανασφάλιστων εργαζομένων;
  • Διαπιστώνεται και πώς, η ιδιοκτησία και η καταλληλότητα του οχήματος;
  • Στις περιπτώσεις ατυχημάτων στο δελτίο συμβάντος, καταγράφεται εάν ο εμπλεκόμενος ήταν σε ώρα εργασίας; Υπάρχουν στοιχεία ασφαλισμένων που αιτήθηκαν αποζημίωση από τα ασφαλιστικά τους ταμεία λόγω εργατικού ατυχήματος για τέτοιου τύπου εργασία; Εάν ναι, πώς αξιολογείται στατιστικά σε σχέση με τις καταγραφές της τροχαίας;
  • Προβλέπονται πρωτοβουλίες που θα υποχρεώσουν τους εργοδότες να λαμβάνουν μεγαλύτερη μέριμνα και να φροντίζουν ώστε να τηρούνται απαρέγκλιτα τουλάχιστον τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας μεταξύ των οποίων και η τυπική συντήρηση των οχημάτων;   
 
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Λιβανίου Ζωή
 
Αντωνίου Χρήστος
 
Βάκη Φωτεινή
 
Βαρδάκης Σωκράτης
 
Βέττας Δημήτριος
 
Γεννιά Γεωργία
 
Γκιόλας Ιωάννης
 
Δρίτσας Θεόδωρος
 
Δριτσέλη Παναγιώτα
 
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
 
Θελερίτη Μαρία
 
Θεωνάς Ιωάννης
 
Ιγγλέζη Αικατερίνη
 
Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)
 
Καΐσας Γεώργιος
 
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
 
Μανιός Νικόλαος
 
Μάρδας Δημήτριος
 
Μεγαλοοικονόμου Θεοδώρα
 
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
 
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
 
Μορφίδης Κωνσταντίνος
 
Πάλλης Γεώργιος
 
Παπαδόπουλος Νικόλαος
 
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
Παυλίδης Κωνσταντίνος
 
Ρίζος Δημήτριος
 
Σαρακιώτης Ιωάννης
 
Σεβαστάκης Δημήτριος
 
Σιμορέλης Χρήστος
 
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
 
Σταμπουλή Αφροδίτη
 
Ψυχογιός Γεώργιος

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16