ΟΜΙΛΙΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

11.07.2014

Τοποθέτηση-Εισήγηση στη συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007) - Επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων και άλλες διατάξεις». 11/7/2014 (δευτερολογία)

Κύριε Υπουργέ, δεν θα αναφερθώ ξανά στο νόμο και στις λεπτομέρειές του, τις οποίες έχουμε εξαντλήσει. Θα απαντήσω μόνο στο δικό σας σχόλιο ότι είναι θετικό να έρχονται βελτιώσεις. Ναι, είναι θετικό να έρχονται ουσιαστικές βελτιώσεις και μάλιστα με κάποιες προτάσεις συναδέλφων. Εγώ χθες αναφέρθηκα σε έναν καταιγισμό αλλαγών, μιας λέξης εκεί, άλλης λέξης εδώ, αμφίβολης σημασίας, ανάμεσα στα οποία χάνονται και τα ουσιώδη. Δηλαδή, σε έναν καταιγισμό αλλαγών όπου είχαμε ώριμα, άγουρα –όπως λέει η λαϊκή έκφραση- όλα μαζί.
Εν πάση περιπτώσει, θα αναφερθώ στην τελευταία σας νομοτεχνική βελτίωση που είναι στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3, του άρθρου 4, στο οποίο –όπως ξέρετε- συνολικά η δική μας θέση είναι αρνητική. Επαναλαμβάνω ότι αρνητική είναι και η θέση της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, που θεωρεί ανεπίτρεπτη διάκριση να ευνοούνται για την κατάληψη διευθυντικής θέσης στο Δημόσιο όλοι όσοι υπηρετούν στις αναφερόμενες θέσεις, Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχη, Δημάρχου, Αντιδημάρχου κλπ..
Με αυτήν την έννοια, με την προσθήκη που κάνετε «…καθώς και ο χρόνος που διανύθηκε σε άλλη αιρετή θέση για την πρόσβαση στην οποία προηγήθηκε παραίτηση του υπαλλήλου, εφόσον αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας» επίσης διαφωνούμε. Διαφωνούμε, δηλαδή, να θεωρείται ως χρόνος υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ (Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης): Αν διαφωνείτε με όλα, θα διαφωνείτε και με αυτό.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ: Σαφώς να θεωρείται χρόνος προϋπηρεσίας πραγματικής. Εδώ θα έλεγα, ακόμη και ο χρόνος κατά τον οποίο ο υπάλληλος θεωρείται απών από την υπηρεσία του επειδή ήταν υποψήφιος ή υποψήφια. Είχαμε ένα τέτοιο περιστατικό που αναβάλλονταν η συνταξιοδότηση μιας υποψήφιας, η οποία δεν εκλέχθηκε και δεν μπορούσε να βγάλει άκρη τι γίνεται με το χρόνο κατά τον οποίο θεωρούνταν ότι δεν υπηρετούσε επειδή ήταν υποψήφια. Βεβαίως, αυτά πρέπει να θεραπεύονται. Το να θεωρείται, όμως, a priori ότι μια αιρετή θητεία αποτελεί πραγματική θητεία στο δημόσιο σε θέση προϊσταμένου διεύθυνσης, θεωρούμε ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό.
Τώρα στην τροπολογία –είναι από τις βουλευτικές που δεχτήκατε και εμείς το μάθαμε τελευταία στιγμή- που αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα ψηφίσουμε «ΠΑΡΩΝ», γιατί σαφώς δεν θέλουμε να θεωρηθεί ότι εμείς θέλουμε να σαμποτάρουμε το ράλι Ακρόπολης. Είναι η μόνη κατηγορία που δεν έχει αποδοθεί στο ΣΥΡΙΖΑ. Ας μην αποδοθεί και αυτή εδώ σήμερα.
Θέλω μόνο να πω ότι από την αιτιολογική έκθεση γίνεται σαφής η διάκριση ότι αφορά διεξαγωγή αγώνων στους δρόμους όπου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία, σε αντιδιαστολή με τις διατάξεις αθλητικού νόμου που αναφέρονται αποκλειστικά και μόνο σε αθλήματα που διεξάγονται εντός οργανωμένων αθλητικών εγκαταστάσεων.
Θα πρότεινα εάν μπορεί -έστω και αυτή τη στιγμή- να προστεθεί «…όπως αυτοκινητοδρόμια που έχουν άδειας λειτουργίας από τον ΕΟΤ», γιατί είναι μια κατάσταση που ταλανίζει την Περιφέρεια μου. Υπάρχει ένα αυτοκινητοδρόμιο, αλλά υπάρχουν και δικαστές με υπερβάλλοντα ζήλο που διαρκώς κάνουν διώξεις, γιατί δεν παίρνουν ειδικές άδειες για αγώνες σε αυτό το αυτοκινητοδρόμιο, διότι, όπως λέει, είναι χώρος δημόσιας κυκλοφορίας, γιατί μπορεί να μπει ο καθένας.
Σαφώς, δεν είναι χώρος δημόσιας κυκλοφορίας με την έννοια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Είναι αθλητική εγκατάσταση με ειδική άδεια για να κάνει ακριβώς τέτοιου είδους αγώνες. Άρα, δεν νοείται να χρειάζεται κάθε φορά καινούργια άδεια από οπουδήποτε.
Θα ήθελα να κάνω και ένα τρίτο σχόλιο που αφορά στην τροπολογία που κάνετε δεκτή σχετικά με το Ψυχολογικό Κέντρο Βόρειας Ελλάδας. Κύριε Υπουργέ, ξανά η ίδια κριτική. Εφαρμόζετε στρεβλές ρυθμίσεις, όπως αυτή των συγχωνεύσεων φορέων και μετά έρχονται οι τροπολογίες για να διορθώσουν ό,τι μπορεί να διορθωθεί. Με αυτήν την έννοια δεν μπορούμε να είμαστε αρνητικοί και  θα πούμε «ΠΑΡΩΝ».
Απορώ, όμως, γιατί δεν κάνετε δεκτή και την επόμενη παράγραφο που, επίσης, ρυθμίζει μια στρεβλή ρύθμιση η οποία αφορά το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Ένας πολύ μικρός αριθμός υπαλλήλων αυτού του Κέντρου –περίπου δέκα- δεν μπορεί να πάρει τη σύνταξή του επειδή θεωρήθηκαν υπάλληλοι ιδιαίτερου ταμείου, αλλά εκ παραδρομής δεν αναφέρθηκαν στις συγχωνεύσεις και αυτή τη στιγμή δεν έχουν από πού να συνταξιοδοτηθούν. Κόβονται από το δημόσιο, αλλά δεν είναι και στο ΙΚΑ. Θα έπρεπε να γίνει δεκτό και το επόμενο για να διορθωθεί και αυτή η αβλεψία.
Ευχαριστώ.

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16