ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

17.06.2015

Έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων και πάταξη του λαθρεμπορίου

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

- Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

- Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

- Οικονομικών







Θέμα: "Έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων και πάταξη του λαθρεμπορίου"








Στην σημερινή οικονομική συγκυρία, με πολλούς συνανθρώπους μας να ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας και την κυβέρνηση να προσπαθεί να βρει τρόπους για να βγάλει τη χώρα από το οικονομικό τέλμα στο οποίο την έριξαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υπάρχουν ακόμα επιτήδειοι που θησαυρίζουν στις πλάτες των άλλων.





Σύμφωνα με την από Σεπτέμβριο του 2013 "Έκθεση Πεπραγμένων" της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το ελληνικό δημόσιο έχει απώλειες της τάξης του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ανά έτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων.





Με το νόμο 3784/2009 έγινε υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Για να παταχθεί ωστόσο το λαθρεμπόριο πρέπει να κλείσουν όλα τα παράθυρα που το διευκολύνουν και να υπάρξει έλεγχος σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα υγρών καυσίμων. Έτσι είναι απαραίτητο να υπάρξει έλεγχος εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς, στα πρατήρια του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, στις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και διυλιστηρίων, στα πρατήρια αφορολόγητων καυσίμων. Απαραίτητη είναι επίσης η μοριακή ιχνηθέτηση των ναυτιλιακών καυσίμων καθώς και ο ευρύτερος έλεγχος της διακίνησης των αφορολόγητων ναυτιλιακών καυσίμων και των εξαγωγών αφορολόγητων καυσίμων προς τρίτες χώρες.





Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο σκοπεύει να προωθήσει δέσμη μέτρων που θα κινούνται στην παραπάνω κατεύθυνση.





Ερωτώνται οι Υπουργοί:





1. Αληθεύουν τα δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία θα επεκταθούν τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς καυσίμων;





2. Στην περίπτωση που αληθεύουν, ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του πλήρους ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας υγρών καυσίμων;





3. Ποιό είναι το προβλεπόμενο κέρδος για το ελληνικό Δημόσιο;





4. Υπάρχει και αν ναι ποιό είναι το πιθανό κέρδος για τον καταναλωτή από την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων;





5. Ποιές κινήσεις σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση για να διενεργηθούν έλεγχοι σε πρατήρια από τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες και πως θα ενημερωθεί για αυτούς τους ελέγχους δεδομένου ότι καμία Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειών της χώρας δεν έχει αποστείλει στο υπουργείο στοιχεία για τα αποτελέσματα των ελέγχων;













Οι ερωτώντες Βουλευτές





Βάκη Φωτεινή

Βαγιωνάκη Ευαγγελία

Βαρδάκης Σωκράτης

Δέδες Ιωάννης

Ζάννας Ζήσης

Κάτσης Μάριος

Κοζομπόλη - Αμανατίδη Παναγιώτα

Κωστοπαναγιώτου Ηλίας

Μηταφίδης Τριαντάφυλλος

Μιχαλάκης Νικόλαος

Μιχελογιαννάκης Ιωάννης

Μπαξεβανάκης Δημήτρης

Πάντζας Γεώργιος

Ρίζος Δημήτριος

Σαμοΐλης Στέφανος

Σταμπουλή Αφροδίτη

Σκούμας Αθανάσιος

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Συρίγος Αντώνης

Ψαρρέα Ελένη

Ψυχογιός Γεώργιος

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16