ΟΜΙΛΙΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

06.03.2014

Τοποθέτηση στη συζήτηση επί των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη», για την κράτηση αλλά και την αποτροπή εισόδου των μεταναστών, 6/3/2014

Κύριε Υπουργέ, σε συνέχεια και της χθεσινής μου τοποθέτησης, αλλά και της τοποθέτησης της προηγούμενης ομιλήτριας, θα αναφερθώ στα τελευταία άρθρα του σημερινού νομοσχεδίου, στα άρθρα που αφορούν όσους και όσες επιζήσουν από την πρόληψη, αποτροπή και καταστολή της παράνομης εισόδου, την οποία θα τούς επιφυλάσσει η Αστυνομία Αλλοδαπών και Προστασίας Συνόρων, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, όσες και όσους κατορθώσουν να μπουν με άγνωστο τρόπο και με κίνδυνο της ζωής τους, αφού κατά παράβαση των διεθνών υποχρεώσεων της χώρας δεν εξασφαλίζετε ασφαλή δίοδο για πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο, να βρεθούν σε ελληνικό έδαφος και να συλληφθούν και να μην επαναπροωθηθούν παράνομα, ξυλοδαρμένοι και καταληστευμένοι, όπως ο Σύρος πρόσφυγας στη συνέντευξη, την οποία θα καταθέσω στα Πρακτικά, ή όπως οι ποικίλης προέλευσης πρόσφυγες και μετανάστες που αναφέρονται σε σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού «Ηοt Doc» πριν από μερικές εβδομάδες και να οδηγηθούν στο μοναδικό μέχρι στιγμής κέντρο πρώτης υποδοχής, κατά το άρθρο 122.
Αν αιτηθούν άσυλο, κρατούνται εκεί μέχρι την εξέταση του αιτήματός τους παρά το διεθνές και ενωσιακό δίκαιο. Αυτό, βέβαια, αντιφάσκει με τις αναφερόμενες σε άλλο σημείο δομές φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και ευάλωτων ομάδων, καθώς και με τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, 85/ΕΚ/2005. Εσείς, όμως, το καθιερώνετε και με αυτό το νομοσχέδιο ως πάγια πρακτική.
Αλλά και αίτημα ασύλου να μην κάνουν αυτοί οι άνθρωποι, παραμένουν ούτως ή άλλως σε καθεστώς περιορισμού της ελευθερίας τους, με απόφαση την οποία εκδίδει ο επικεφαλής του κέντρου πρώτης υποδοχής όπου μπορούν να παραμείνουν μέχρι την επανεισδοχή τους ή την έκδοση απόφασης επιστροφής ή απέλαση. Το να είναι η απόφαση κάτι άλλο από αυτά, δεν το εξετάζετε καν.
Το γεγονός ότι η συνταγματικότητα αυτής της καινοφανούς «απόφασης περιορισμού της ελευθερίας» αμφισβητείται από τη Νομική Υπηρεσία του Εθνικού Συμβουλίου για τους πρόσφυγες -το κείμενο της οποίας επίσης καταθέτω στα Πρακτικά- δεν δείχνει να σας πτοεί, κύριε Υπουργέ. Εξάλλου δεν με ακούτε καν.
Το άρθρο 123 ασχολείται με την Υπηρεσία Ασύλου και την Αρχή Προσφυγών, όπου ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμμονή σας να μην παρέχετε την προθεσμία εξήντα ημερών, που σας ζητά η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ώστε να υποδείξει τα πρόσωπα που κρίνει κατάλληλα για τις Επιτροπές Προσφυγών. Πρόκειται για την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το θεσμοθετημένο συμβουλευτικό όργανο της πολιτείας, του οποίου, βέβαια, τον λόγο ύπαρξης αμφισβητεί ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης. Ίσως γι’ αυτό έχει εγκαταλειφθεί υποστελεχωμένη με δύο μόνο επιστημονικούς συνεργάτες.
Περιορίζετε, λοιπόν, την προθεσμία στις τριάντα μέρες και ζητάτε αριθμό διπλάσιο για τις θέσεις που θα πληρωθούν. Γιατί, κύριε Υπουργέ; Δεν σας φτάνει 10%, 20%, 30% αναπληρωματικοί; Μετά, δίνετε και άλλες δέκα ημέρες προθεσμία στην ίδια την Αρχή Προσφυγών και στη συνέχεια αναλαμβάνετε εσείς προσωπικά, χωρίς προθεσμία.
Είναι υπερβολική καχυποψία της Αντιπολίτευσης να σκεφτούμε ότι δημιουργείτε τις προϋποθέσεις είτε να διορίζετε δικά σας παιδιά είτε να αφήνετε κενές τις θέσεις απ’ αόριστο, με αποτέλεσμα να λειτουργούν στην πραγματικότητα λιγότερες Επιτροπές Προσφυγών από τις προβλεπόμενες;
Όσον αφορά τη μετατροπή σε μονοετή, της θητείας των δύο μελών της κάθε Επιτροπής Προσφυγών που ορίζονται με αυτήν τη διαδικασία, δεν σχετίζεται με το χρόνο θητείας του μέλους που ορίζεται από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, όπως επικαλεστήκατε κατά τη συζήτηση στην επιτροπή. Είναι δική σας επιλογή και εξαρτάται από εσάς το να επανέλθει η διετής διάρκεια της θητείας τους, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να σας μιμηθεί και η Ύπατη Αρμοστεία.
Το άρθρο 124 περί εμβασμάτων, όπως σωστά ανέπτυξε η προλαλήσασα, περιλαμβάνει τον εκτός πάσης λογικής όρο του εν ισχύ ταξιδιωτικού εγγράφου και θεώρησης εισόδου ή άδειας παραμονής, που αποκλείει από τις οποιεσδήποτε συναλλαγές νόμιμα διαμένοντες πολίτες τρίτων χωρών, όπως αιτούντες άσυλο, κατόχους δελτίου προστασίας για ανθρωπιστικούς λόγους ή επικουρικής προστασίας και αναγνωρισμένους πρόσφυγες και επιβάλλει επίσης ένα εντελώς αυθαίρετο όριο αποστελλόμενου ποσού ανά μήνα, το τεσσαρακονταπλάσιο του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη.
Κύριε Υπουργέ, αυτή η χώρα έχει νομοθεσία για τον έλεγχο ύποπτων συναλλαγών και δεν έχετε παρά να την εφαρμόσετε σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς. Δεν περιμένετε, βέβαια, να ψηφίσουμε κάποια από αυτές τις διατάξεις στέρησης δικαιωμάτων αθώων ανθρώπων που αναγκάζονται να καταφύγουν στη χώρα μας.
Αντίθετα, θεωρούμε θετικό το ότι αποδεχθήκατε την τροπολογία 1224 του συναδέλφου κ. Τριαντάφυλλου που θεραπεύει εν μέρει το προαναφερόμενο απαράδεκτο αποκλεισμό νόμιμων κατοίκων της χώρας από τις αναγκαίες συναλλαγές, αλλά όχι συνολικά όσον αφορά το όριο συναλλαγών.
Επίσης, θεωρούμε θετικό ότι αποδεχθήκατε την υπ’ αριθμό 1223 τροπολογία του ίδιου συναδέλφου για τη συμπερίληψη της ταυτότητας φύλου στα ρατσιστικά κίνητρα παράνομης συμπεριφοράς στην οποία αναφέρεται η παράγραφος 1, του άρθρου 10 του νομοσχεδίου.
Ακόμη, σας καλούμε, έστω και την ύστατη στιγμή να αλλάξετε άποψη και να αποδεχθείτε -και εμείς θα την ψηφίσουμε- την τροπολογία 1225 του ίδιου συναδέλφου, που ζητά την απάλειψη των όρων «λαθρομετανάστης» και «λαθρομετανάστευση» και την αντικατάστασή τους με τους όρους «παράτυπος μετανάστης» και «παράτυπη μετανάστευση», που αποτελούν ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Βέβαια, φαίνεται κάπως υποκριτικό να ασχολείται κανείς με τη βελτίωση της ορολογίας, όταν αποδέχεται την απαράδεκτη μεταχείριση που εξασφαλίζει στους αλλοδαπούς, χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, η Κυβέρνησή σας.
Επειδή, όμως, τα όρια της σκέψης μας είναι τα όρια της γλώσσας μας, θεωρούμε την τροπολογία θετική, κατά την προσωπική μου άποψη πολύ σημαντικότερη από διάφορα dress code που ετοιμάζονται και γι’ αυτό σας καλούμε να την αποδεχτείτε.
Ευχαριστώ.

Συνεντεύξεις

31.03.2019

Πατριδοκαπηλία προς μικροκομματική εκμετάλλευση

Εκπροσωπώντας μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, στην επίλυση ποιων προβλημάτων θεωρείτε ότι έγιναν βήματα τα τελευταία χρόνια;
Η κυβέρνηση για να ενισχύσει την ύπαιθρο και να βοηθήσει στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, στήριξε το πρόγραμμα των νέων αγροτών της προκήρυξης του 2016. Ενώ εξαντλήθηκαν τα κονδύλια (μαζί με την υπερδέσμευση), το ΥΠΑΑΤ φρόντισε και εξασφάλισε επιπλέον κονδύλια και ενέταξε όλους του επιλαχόντες της επικράτειας στο πρόγραμμα. Ενδεικτικά, στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρχαν 667 επιλαχόντες, οι οποίοι τελικά εντάχθηκαν. Μόνο γι’ αυτούς εξασφαλίστηκαν πάνω από 12 εκ. ευρώ επιπλέον χρηματοδότησης, ενώ στο νομό Σερρών εντάχθηκαν επιπλέον 137 επιλαχόντες, αυξάνοντας τον αριθμό των τελικών δικαιούχων στους 724 για το νομό. 

Φωτογραφίες

Επικοινωνία

Διεύθυνση : Διον.Σολωμού 14
Σέρρες 62100
Εmail [email protected]  [email protected]
Tηλ. 23210-22450  , 2103709415-16